تعمیر یخچال - تعمیر ماشین لباسشویی - تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر لوازم خانگی تمامی برندها - تعمیر یخچال - تعمیر ساید بای ساید - تعمیر یخچال فریزر - تعمیر ماشین لباسشویی - تعمیر لباسشویی

تعمیر یخچال - تعمیر ماشین لباسشویی - تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر لوازم خانگی تمامی برندها - تعمیر یخچال - تعمیر ساید بای ساید - تعمیر یخچال فریزر - تعمیر ماشین لباسشویی - تعمیر لباسشویی

تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید و تعمیر ماشین لباسشویی در محل و منزل شما

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
در رابطه با این موضوع بهتر است تا به نکاتی در مورد تعمیر یخچال سامسونگ در محل دقت داشته باشید.

  • در رابطه با تعمیر یخچال سامسونگ خود بهتر است به مدت زمان استفاده از آن نگاهی بیندازید. اگر کمتر از 10 سال از استفاده آن می گذشت بهتر است تا تعمیرات یخچال سامسونگ را انجام دهید.
  • حتما برای انجام هر بررسی یا تعمیر یخچال سامسونگ آن ‌را از برق جدا کنید.
  • در هنگام تعمیرات یخچال سامسونگ آن ‌را در حالت هماهنگ قرار دهید.
  • هرگز تعمیرات یخچال سامسونگ سرخود انجام ندهید.
  • در تعمیر ساید بای ساید سامسونگ بهتر است تا با نمایندگی مجاز سامی تکنیک تماس بگیرید.
  • به ارور های مربوط به تعمیرات یخچال سامسونگ و تعمیرات ساید بای ساید سامسونگ در اسرع وقت رسیدگی کنید.
  • هرگونه صدای مربوط به یخچال سامسونگ را جدی بگیرید و در صدد رفع آن برآیید.
  • قبل از انجام تعمیرات یخچال سامسونگ از کارشناس مربوطه جزئیات مربوط به تعمیرات یخچال و عیب یابی آن را درخواست کنید.

3 مرحله تعمیر یخچال سامسونگ که به قدر کافی خنک نمیکند!

  1. در ابتدای انجام تعمیرات یخچال سامسونگ کنترل کننده دمای سرد دستگاه را چک کنید. مطمئن باشید که آن را بر روی COLD قرار داده‌اید. معمولا دمای داخل یخچال باید حدود ۳۷ درجه فارنهایت باشد.
  2. به صدای فن یخچال فریزر گوش دهید. وقتی فن در فریزر حرکت دارد، به این معنی است که هم تایمر خنثی کننده و هم کنترل کننده‌ی دمای سرد در یخچال، برای میزان COOL تنظیم شده‌اند.
  3. به فن کمپرسور (که همچنین مشخص خواهد کرد که، کمپرسور به طور معمول پشت یا زیر یخچال قرار دارد)گوش کنید. در اغلب اوقاتی که فن فریزر کار می کند، فن کمپرسور نیز باید کار کند.  اگر یکی از این دو مورد کار نکند یا حتی کمپرسور خاموش باشد، یخچال سرمایش بسیار کمی ارائه خواهد کرد.

با توجه به این نکات در تعمیرات یخچال سامسونگ و تعمیر ساید بای ساید سامسونگ بهتر می توانید برای تماس با تعمیرکار برای تعمیرات یخچال سامسونگ در منزل یا حتی تعمیر یخچال سامسونگ در تهران تصمیم گیری کنید.

یخچال سامسونگ اصلا کار نمیکند و روشن نمی شود!

اگر یخچال کار نمی‌کند، و موتور آن نیز فعالیت مشخصی ندارد؛ در اینجا مراحل مشخصی برای تعمیرات یخچال سامسونگ و رفع اشکال اصلی دستگاه وجود دارد که می‌توانید آن ها را دنبال کنید:

  1. در ابتدا برای بررسی و تعمیرات یخچال سامسونگ در این شرایط، اتصال سیم برق خود را چک کنید. در این شرایط بعد از بررسی سیم، پریز را بررسی نمایید. ( با یک تست کننده مدار خروجی )
  2. دقت کنید که کنترل کننده سرمای دستگاه به درستی تنظیم شده باشد.
  3. اگر متوجه شدید که یخچال سامسونگ به یک خروجی برق درست متصل شده‌است، و قطع‌کننده مدار آن به طور مناسب تنظیم شده است؛ و کنترل سرما نیز به طور مناسب تنظیم شده‌است، اما دستگاه هنوز هیچ نشانه‌ای از عملکرد عادی خود نشان نمی‌دهد؛ درب آن‌را ببندید و با یک تعمیرکار برای تعمیر یخچال سامسونگ ، تماس بگیرید.

یخچال فریزر سامسونگ بوی بد میدهد یا نشتی دارد!

اگر یخچال شما حتی پس از برداشتن همه مواد غذایی، بوی بد می‌دهد؛ آن را از برق بکشید و کشوها و قفسه‌ها را با کمک آب و صابون تمیز نمایید. سپس برای تعمیرات یخچال سامسونگ در این مرحله آن را با محلولی مخلوط از ۱ یا ۲ فنجان جوش‌شیرین در آب‌گرم تمیز کنید.
همچنین شما می توانید سینی زیر یخچال سامسونگ را نیز تمیز کنید ( در صورت وجود یکی از آن). اگر بو مورد نظرتان هنوز از بین نرفته است؛ سعی کنید چند تا زغال را در کاسه‌‌ای قرار داده، و آن‌ها را روی قفسه یخچال نگه دارید تا بو را جذب خود کنند.
سر و صدای ارتعاشی به طور کلی از قطعات شل مانند کویل های کندانسور، لرزش لوله های کمپرسور یا غلطک ها و پایه های دستگاه که روی زمین قرار دارند، ناشی می شود. در این حالت برای تعمیر یخچال سامسونگ به دنبال بخشی بگردید که شل شده. و در نهایت آن را با آچار یا پیچ‌گوشتی محکم نمایید. سپس قطعه برشی پایینی را بلند کرده؛ و پایه های موجود در قسمت جلوی دستگاه را چک کنید. تا مطمئن شوید که همه آن‌ها وزن دستگاه را تحمل می‌کنند و یخچال شما مشکل خاصی ندارد. در صورت لزوم برای تعمیرات یخچال سامسونگ در این رابطه، پایه های قابل تنظیم را به بالا یا پایین بچرخانید تا آن‌ها مستقیما با زمین تماس پیدا کنند.
بوجود آمدن نشتی در یخچال فریزر به طور کلی از یک لوله که به تانک تخلیه مرتبط است، بوجود می آید. پس قسمت تخلیه فریزر که احتمالا مسدود شده است؛ می تواند علت بوجود آمدن نشت و نیاز به انجام تعمیر یخچال باشد.


مشکلات مربوط به آب شدن برفک در تعمیر یخچال فریزر

یخچال فریزر های مدرن به طور خودکار خنک می شوند. آنها یک سیستم حرارتی برنامه ریزی شده، یک تایمر خنثی سازی و یک ترمیناتور ضدعفونی دارند. وجود برفک در محفظه ی فریزر باعث کاهش کارایی و خراب شدن غذا می شود. گاهی ایجاد یخ در پشت یخچال باعث می شود تا عملکرد اصلی آن دچار مشکل شود.
به طور معمول، تایمر یخچال را به مدت ۲۰ دقیقه در هر شش تا هشت ساعت تنظیم می‌کند و اساسا سیم‌پیچی را گرم می‌کند؛ تا یخ موجود در آن ذوب شود. اگر این تایمر درست کار نکند، یخ در لوله قرار گرفته؛ و در نهایت جریان هوا را از طریق یخچال محدود می‌کند.
شما می‌توانید تایمر سلفی را به طور دستی افزایش دهید. این جعبه سیاه کوچک ممکن است تقریبا در هر جایی از دستگاه واقع شود. اما معمولا روی سقف بخش مواد غذایی قرار می گیرد. آن را روی حالت یخ زدگی قرار دهید(شما باید صدای قسمت خنثی سازی دستگاه را بشنوید). اگر این کار جواب دهد، تایمر خنثی ساز دچار نقص شده، که باید جایگزین شود.
اگر این روش کار نمی کند، احتمالا مشکل از ترمیناتور آن است. اگر مهارت لازم برای تعمیر یخچال سامسونگ در چنین حالتی را دارید؛ می توانید شخصا به تعمیرات یخچال بپردازید. در غیر این صورت بهتر است تا برای تعمیر یخچال در منزل با سامی تکنیک، نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ تماس حاصل کنید.


منبع

  • محمدرضا شکوهی
  • ۰
  • ۰

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ تخصص میخواهد و برای حفظ طول عمر آن باید از قطعات فاریک و تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده نمایید ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی چنانچه تعمیرکار به روز نباشد برای خدمات به مشکل بر میخورد ، لازم است بدانید در سامی تکنیک برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ تعمیرکاران مربوطه به روز بوده و از تکنولوژی غافل نمیباشد . در ادامه شما را با تکنولوژی ماشین لباسشویی سامسونگ آشنا خواهیم کرد .


لباسشویی های اتوماتیک سامسونگ دارای موتور اینورتر که به صورت هوشمند انرژی مصرفی دستگاه را کاهش میدهد که در نتیجه هم در هزینه ها صرفه جویی میشود و هم عمر دستگاه را طولانی تر میکند.همچنین اینورتر امکان تغییر جهت حرکت موتور، داشتن حفاظت در برابر اضافه بار، امکان کار موتور در شرایطی که ولتاژ ورودی متغیر است، امکان کنترل از راه دور و ایجاد سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور را فراهم میکند.اینورتر به صورت هوشمند میزان بار وارده به موتور را تشخیص میدهد و متناسب با همان بار، به موتور جریان می دهد.


همچنین در جدیدترین طراحی لباسشوی های سامسونگ امکان کنترل دستگاه از طریق اینترنت wireless نیز فراهم شده است.از دیگر ویژگی های مهم لباسشویی های سامسونگ امکان به روزرسانی برنامه های لباسشویی است.


مهم ترین ویژگی این ماشین لباسشویی ها سنسورهای مختلف آن است که میتوان به سنسور وزن لباس ، تشخیص میزان مصرف آب ، سنجش کثیفی و تشخیص میزان استفاده از مواد شوینده اشاره کرد که در صورت کثیفی لباس دوباره مواد شوینده اضافه میشود .


چگونه لباسشویی سامسونگ را در محل تعمیر نماییم و تعمیرکار سامسونگ خود شویم ؟

در این قسمت تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ را مورد بررسی قرار می دهیم و نحوه عیب یابی مشکلات متداول کاربران این وسیله پر کاربرد را ارائه می دهیم. در صورتی که کمی اطلاعات فنی داشته باشید می توانید خودتان به تنهایی مشکل اختلال در کارکرد ماشین را حل کنید.


مشکل عدم تخلیه آب در لباسشویی سامسونگ را چگونه عیب یابی و تعمیر نماییم ؟

تایمر ماشین لباسشویی و برد کنترل الکترونیکی یکی از عناصر اختلال در عملکرد تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ است.


موتور درایو، سوئیچ درب، کنترل کننده سطح آب توسط تایمر فعال می شوند،  وقتی تایمر را تنظیم می کنید درب نیز قفل می شود،عملکرد تایمر این است که قدرت صحیح را برای چرخاندن موتور در جهت درست برای چرخش و تخلیه فراهم می کند، اگر موتور درایو ماشین لباسشویی سامسونگ در طول چرخش و تخلیه بخشی از چرخه قدرت را دریافت نکند، ممکن است تایمر معیوب شده باشد، برای بررسی سلامت از مولتی متر استفاده کنید و قبل از انجام تعمیر دستگاه را از برق جدا کنید.


برد الکترونیکی کنترل برق را به موتور پمپ تخلیه عرضه می کند، اگر پمپ تخلیه از برد شما انرژی دریافت نمی کند، برد کنترل کننده معیوب شده است، مدار سیم کشی را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که سیم کشی قبل از جایگزینی کنترل پنل، پیوسته است، تداوم را می توان با مولتی متر پس از قطع برق از دستگاه بررسی کرد، چک کردن ولتاژ فقط باید توسط یک فرد واجد شرایط انجام شود، بنابراین با تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید.


تعمیر لباسشویی سامسونگ

در اینجا دلایل زیادی وجود دارد که ماشین لباسشویی شما به طور صحیح تخلیه را انجام ندهد:


  • بار نامتعادل است.
  • راه حل: مجددا بارگذاری کنید و ماشین لباسشویی سامسونگ را دوباره اجرا کنید.
  • شلنگ تخلیه مسدود شده، پاره یا یخ زده است.
  • راه حل: اطمینان حاصل کنید که شیلنگ به سادگی عمل تخلیه را انجام می دهد.
  • شما از یک سیم کشی استفاده می کنید.

راه حل: اگر شما از یک سیم کشی استفاده می کنید، ولتاژ کمتری به ماشین لباسشویی سامسونگ تحویل داده می شود، که می تواند دستگاه شما را به شدت گرم و حتی در حال کارکرد خاموش کند، به جای آن مستقیما دستگاه را به یک خروجی وصل کنید.

مصرف بیش از حد پودر

راه حل: این می تواند ناشی از آب نرم یا مواد شوینده بیش از حد باشد، دستورالعمل های روی بطری مواد شوینده را قبل از مصرف حتما مطالعه کنید.


تعمیر موتور ماشین لباسشویی سامسونگ در منزل

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در حالتی که مشکل ساده باشد در خانه به کمک مراکز تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در محل کاری بسیار آسان است. حال ما می‌خواهیم به تعمیر موتور ماشین لباسشویی سامسونگ در منزل بپردازیم. اولین صدایی که در خرابی موتور به گوش می‌رسد نوعی صدای وزوز است که از ماشین لباسشویی شنیده می‌شود.


در این صورت قسمت پشتی ماشین لباسشویی را بازکرده و موتور را به‌آرامی با کمک شخصی دیگر از ماشین لباسشویی خارج کنید ‌کنیم سپس تسمه‌های محرک و پمپ را از موتور ماشین لباسشویی جدا کرده و نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ اقدام نمایید.


بعد از جدا کردم تسمه و پمپ، موتور را به‌تنهایی روشن می‌کنیم اگر موتور روشن شد که ایراد از موتور نیست، در نتیجه بهتر است یک به یک اجزا را به موتور وصل کنید تا در یابید ایراد از کدام‌یک از اجزا است تا بتوان نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران اقدام نمود.


حال ممکن است موتور ماشین لباسشویی سامسونگ روشن نشود که در این صورت جهت تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ و موتور آن بهتر است با نمایندگی‌های مجاز تعمیر لباسشویی سامسونگ تماس گرفته تا به تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ شما بپردازند. امروزه کلیه خدمات تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ و خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در منزل در تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی سامسونگ سامی تکنیک انجام شده و به مشتریان گرامی ارائه خواهد شد.

تعمیر لباسشویی سامسونگ غرب تهران

دلیل صدای زیاد لباسشویی سامسونگ چیست و چگونه عیب یابی و تعمیر نماییم ؟

ماشین های لباسشویی می توانند در سرعت چرخش از کمتر از 1000 دور در دقیقه تا بیش از 1600دور در دقیقه متغیر باشند و سرعت بیشتر می تواند باعث شلوغ تر شدن آنها و در نتیجه عدم توازن شود، در اینجا ما گام هایی را برای حل مسائل بی ثباتی ارائه می کنیم.


ماشین لباسشویی خود را خاموش کنید

قبل از انجام هر گونه تعمیر و تعویض در ماشین لباسشویی سامسونگ، آن را خاموش کنید و آن را از برق جدا کنید، اگر دستگاه شما در حال شروع به تولید صدا در اواسط چرخه باشد، به دستورالعمل های ماشین لباسشویی خود برای توقف و تخلیه آن نگاه کنید.


پایه ها را بررسی کنید.

پایه ماشین لباسشویی سامسونگ باید در تماس با سطح باشد، برای تنظیم پایه ها شما ابتدا باید قفل را خنثی کنید، سپس پایه ها را باز کنید، ماشین لباسشویی باید کاملا سطح باشد بنابراین از سطح تراز استفاده کنید و پایه ها را حفظ کنید، باید قبل از انجام شستشوی بعدی خود، محکم کردن مهره های قفل شده را انجام دهید.


از بارهای نامتعادل استفاده نکنید.

لباس های سنگین مانند یک حوله پنبه ای به تنهایی و یا با لباس های سبک می تواند مشکلات ایجاد کند، حوله آب را جذب می کند و وزنش افزایش می یابد، پس از آن در درام می چرخد و در سمت دیگر قرار می گیرد و این ایجاد بار نامناسب و نامتعادل کرده و صدای بلندی از ماشین شنیده می شود، در این حالت برای تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ کافی است چرخه را متوقف کرده و بار را متعادل کنید.


برخی از مدل های ماشین لباسشویی سامسونگ می توانند این حالت را شناسایی کنند و سعی می کنند بار را دوباره بارگذاری کنند یا تصمیم بگیرند چرخه چرخش را شروع نکنند، اگر ماشین لباسشویی خود را با یک بار نامتعادل در چرخش وارد کنید، می تواند آن را در حالت پر سر و صدا و خشونت آمیز بچرخاند – تکرار این روند به ماشین لباسشویی سامسونگ آسیب می رساند،


شما باید از شستن بارهای نامتعادل مانند اقلام سنگین مانند حوله یا ملافه های بزرگ به منظور تراز کردن بار در درام اجتناب کنید.


اگر مراحل فوق کمکی نکند بلبرینگ درام را چک کنید، ممکن است با یک بلبرینگ شکسته مواجه شوید، شکست بلرینگ یک مشکل نسبتا شایع است و تعمیر آن نیاز به تعمیرکار حرفه ای دارد بنابراین باید با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید.


تاریخچه سامسونگ

سامسونگ (SAMSUNG)یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در زمینه لوازم خانگی و الکترونیکی در سراسر جهان فعالیت دارد، این شرکت برای اولین بار در سال 1938 در کره به عنوان شرکت بازرگانی بنا نهاده شد و سپس در مسیر تولید لوازم خانگی و الکترونیکی کره پیشگام شد، هم اکنون جز برترین شرکت های تکنولوژی دنیا و کره محسوب می شود و بیشترین میزان فروش را دارد.


نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ در تهران یکی از معتبر ترین مراکزی است که می توان در آن نسبت به تعمیرات لباسشویی سامسونگ در محل اقدام کرد و به راحتی و با خیال راحت از این خدمات استفاده کرد. سامسونگ هم اکنون در زمینه تولید تلفن های هوشمند، تلویزیون و ال سی و حتی چاپگر های رنگی و چند منظوره نیز فعالیت دارد.





منبع


سامی تکنیک

https://samitechnic.com/blog/905-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF

  • محمدرضا شکوهی
  • ۰
  • ۰

آموزش نحوه تراز نمودن صحیح ماشین لباسشویی

یکی از سؤالاتی که استفاده‌کنندگان از ماشین لباسشویی می‌پرسند مسئله تراز کردن دستگاه لباسشویی است. در ابتدا باید مسئله تراز بودن ماشین لباسشویی خود را کنترل کنیم در اینجا می‌توانید از یک دستگاه تراز کمک بگیرید و آن را بر روی ماشین لباسشویی خود قرار داده و سپس متوجه شوید که دستگاه شما چه مقداری برای تراز شدن لازم دارد این امکان وجود دارد که خارج شدن دستگاه شما از تراز مربوط به لگن دستگاه باشد که سست شده باشد. تغییر در پایه‌ها نیز می‌تواند موجب لرزش دستگاه شود بنابراین لازم است برای حل مسئله تراز کردن ماشین لباسشویی خود لگن آن را محکم کنید


بررسی پایه‌ها

همان‌طور که در بالا گفته شد گاهی اوقات تغییر در پایه‌ها باعث لرزش دستگاه می‌شود بنابراین پایه‌ها را باید به‌درستی تنظیم کرد دستگاه ماشین لباسشویی دارای چندپایه می‌باشد که در قسمت جلو و عقب این دستگاه قرارگرفته است در مورد نحوه تنظیم پایه‌ها باید گفت آن دسته از پایه‌هایی که در جلوی دستگاه قرار دارد با آچار می‌توان تنظیم کرد و پایه‌هایی را که در عقب دستگاه است به دلیل اینکه دارای فنر می‌باشند هنگامی‌که شما دستگاه را بالامی برید پایه‌هایی که در عقب هستند به فرم اولیه خود برمی‌گردند هنگامی‌که پایه‌هایی که در پشت قرار دارد کوتاه باشد فنری که در آن‌ها می‌باشد بازشده و باعث تراز شدن خود خواهند شد


داخل ماشین لباس‌شویی را ازنظر وجود اشیای مختلف بررسی کنید

هنگامی‌که وسایلی مانند پول فلزی و یا حتی دکمه لباس در درون دستگاه وجود داشته باشد با گردش ماشین لباسشویی این اشیا به جهات مختلف حرکت کرده و باعث ایجاد نویز می‌شود و احتمالاً دستگاه شما از تراز بیرون می‌آید بنابراین دستگاه خود را ازنظر وجود این موارد کوچک چک کنید و در صورت مشاهده اقلام این‌چنین آن‌ها را خارج کنید.


 نکته مهم جهت تراز نمودن صحیح لباسشویی

هنگامی‌که ماشین لباسشویی را تازه خریداری می‌کنید یک سری پیچ و مهره‌هایی در پشت دستگاه وجود دارد برای این‌که لگن دستگاه شما هنگام جابجایی آسیب نبیند هنگامی‌که می‌خواهید از دستگاه خود استفاده کنید لازم است این پیچ و مهره‌ها را از پشت دستگاه خارج کنید برای این کار باید درب ماشین لباسشویی را بازکرده و به سراغ مخزن داخلی دستگاه رفته و آن را به سمت عقب فشار دهید اگر متوجه صدای خیلی زیاد بودید دلیل آن این است که پیچ و مهره در پشت دستگاه شما موجود می‌باشد در اینجا برای رفع سروصدا این پیچ‌ها را بازکنید. سطحی که بر روی آن ماشین لباسشویی قرار می‌گیرد باید هموار باشد بنابراین تراز بودن سطح را به‌خوبی بررسی کنید تمامی جوانب ماشین لباسشویی را ازنظر تراز بودن باید بررسی کرد. برای متوجه شدن این‌که آیا دستگاه شما تراز است یا خیر می‌توانید با تکان دادن یک‌گوشه دستگاه متوجه شوید.


شما می‌توانید هنگام خرید از ماشین لباسشویی‌هایی بهره ببرید که خاصیت ضد لرزش بودن دارد مطمئناً کم‌صدا بودن یک مزیت فوق‌العاده برای یک ماشین لباسشویی می‌باشد به یاد داشته باشید هنگام شستشو با توجه به میزان ظرفیت ماشین لباسشویی اقدام به پر کردن آن کنید زیرا در غیر این صورت شاهد لرزش خواهید بود.


درصورتی‌که پایه‌های ماشین لباسشویی شما آسیب‌دیده است می‌توانید از موارد جایگزین مانند زیر دری‌های مناسب استفاده کنید.


برطرف کردن لرزش ماشین لباسشویی

در بازدید اولیه ، علت صدای بیش از اندازه خرابی بلبرینگ های دیگ لباسشویی یا موتور تشخیص داده میشود ، برای تشخیص عیب مذکور ، تسمه ماشین را از روی پولی بزرگ موتور جدا کنید و پولی را با دست به حرکت درآورید ؛ اگر بلبرینگهای موتور خراب باشد ، حتما صدای خرابی آن به گوش میرسد . در مرحله بعد پولی بزرگ سر شفت آبکش را به حرکت درآورید  با مشخص شدن عیب بلبرینگهای دیگ ، علت صدای بیش از اندازه مشخص میشود .


علت دیگر نیز میتواند از معیوب بودن کمکهای اصطکاکی آن دانست . برای تعویض بلبرینگهای دیگ ، حتما باید دیگ به صورت کامل باز و سپس مونتاژ شود ، بهتر است برای تعویض کمکهای معیوب زمانی که دیگ از داخل بدنه خارج شده ، اقدامات لازم انجام گیرد . به خواندن ادامه دهید و با آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی سامی تکنیک همراه شوید .


تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ و یا تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تخصص میخواهد و برای برطرف کردن لرزش لباسشویی نیاز به قطعات فابریک دارید که این امکان در سامی تکنیک میسر میشود .


راه کار برای رفع صدا و لرزش لباسشویی:

  • باز کردن پیچ های حمل و نقل
  • ریگلاژ پایه ها و سفت کردن پیچ دوم پایه ها ( تنظیم پایه ها باید در مرحله خشک کن صورت بگیرید! )
  • در صورت ساییده شدن قسمت لاستیکی پایه، از پایه هایی با پهنای بیشتری با قوس معکوس استفاده شود.
  • برخورد پولی درام بایستی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
  • فنرهای چیلیک از نظر طول و فشردگی بررسی شود. اندزه فنر ها از نظر کشیدگی بسیار مهم است، درصورت مغایرت با نوع فابرکیش تعویض شود.
  • نصب پد اسفنجی به اندازه 40×40 به قسمت داخلی بدنه که باعث حذف ارتعاش بدنه می شود.
  • عدم اتصال بدنه به یکدیگر که به وسیله جوش، برچ کاری، پی کاری انجام شده در صورت مشاهده ما مته سوراخ شده و پرچ کاری شود.
  • کمک های ماشین لباسشویی را در مرحله خشک کن با دست گرفته در صورت حذف صدا یا کاهش لرزش با نوع فابریک تعویض شود.
  • دو قطعه MDF را با موکت و چسب آهن پوشش داده و در زیر محل اتصال کمک به بدنه قرار دهید، اینکار باعث می شود …… کمک به جای ضربه به به کف ماشین لباسشویی در محل خود به حرکت در بیاید.
  • جنس و کیفیت بلبرینگ یکی دیگر از عوامل صدا در حین کار ماشین لباسشویی است.
  • جای بلبرینگ در محل قرارگیری نباید کوچیکترین لقی داشته باشد در غیر اینصورت با ……………. یا تعویض جا بلبرینگی قابل حل می باشد.
  • ……….. درام را بر روی سطح صاف قرار داده و از نظر تابدار بودن بررسی میکنیم.
  • وزنه های تعادل از نظر شکستگی یا شل بودن بررسی شود.
  • ارتعاش لاستیک دور درب مناسب باشد.
  • نوع و مقدار البسه موجود در درام ماشین لباسشوییی یکی دیگر از عوامل صدا و لرزش ماشین لباسشویی است.
  • قبل از استارت ماشین لباسشویی دور موتور توسط کلید spin کاهش داده شود.
  • قسمت ذغال ها و کلکتور موتور از نظر سالم بودن بررسی شود چون عدم دور موتور یکپارچه باعث شوک به برد الکتریکی و لرزش ماشین لباسشویی می شود.
  • در زمان تست ماشین لباسشویی حتما قسمت سقف و پشتی در محل مربوط قرار گیرد چون هر دو قطعه یک نوع شاسی ماشین لباسشویی حساب می شود.


روش باز کردن و سرویس فیلتر ماشین لباسشویی

مکان فیلتر در پایین ماشین لباسشویی قرار دارد که محل جمع آوری کرک ، پشم ، ذرات خارجی و اشیای به جا مانده در لباسها مثل سوزن ، سنجاق ، دکمه و سکه میباشد . در ابتدا در روی فیلتر را باز نمایید  و سپس فیلتر را به سمت چپ بچرخانید و سپس /ان را به طرف بیرون بکشید تا از جای خود خارج شود .


اقدام به شستشوی کامل فیلتر نمایید و سپس آن را در جای خود قرار دهید ، توجه داشته باشید که فیلترها در انواع مختلفی طراحی شده اند و در دفترچه راهنمای هر ماشین ، طیقه خارج کردن آن توضیح داده شده است .


در داخل فیلتر یک پمپ آب قرار دارد که عدم وجود فیلتر ، باعث وارد شدن اشیای خارجی به داخل پمپ آب و توقف حرکت پروانه پمپ و در نهایت سوختن الکتروموتور آن میشود .


توجه : به خواندن ادامه دهید تا با آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی به صورت کامل آشنا شوید .


روش باز کردن و تعمیر میکروسوئیچ درب لباسشویی

روش باز کردن میکروسوئیچ ماشین لباسشوییآموزش تعمیر میکروسوئیچ لباسشوییآموزش تعویض میکروسوئیچ لباسشویی


دستگیره در را با کمی فشار به طرف خود بکشید تا در از لاستیک دور خود جدا شود . قوس مخصوص شیشه در به همراه لاستیک دور آن ، وظیفه آب بندی دیگ را به عهده دارند .


با باز شدن در لباسشویی ، لبه بیرونی لاستیک دور در ، نوع قوس شیشه ، قسمت داخلی آبکش استیل و محل قرار گرفتن اهرم ضامن در به خوبی دیده میشوند .


برای جدا کردن لبه لاستیک در از بدنه لباسشویی ، باید فنر بیرونی دور در را با یک پیچ گوشتی کوچک دوسو به طرف بیرون بکشید تا فنر آزاد شود . با آزاد شدن فنر بیرونی دور لاستیک ، فنر را از جای خودش خارج کنید ، سپس لاستیک در را به آرامی از یک طرف از بدنه جدا کنید ، در غیر این صورت با وارد شدن فشار بیش از اندازه به لاستیک آسیب خواهد رسید .


پس از جدا شدن لاستیک آن را در داخل دیگ قرار دهید تا بتوانید به سادگی میکروسوئیچ در را خارج کنید . پیچهای میکروسوئیچ را باز نمایید ، به علت متصل بودن سیم به میکروسوئیچ در داخل بدنه به صورت معلق میماند .


و سپس با یک دست میکروسوئیچ را از پشت بدنه بیرون آورید .


اگر درب لباسشویی شما باز یا بسته نمیشود میکروسوئیچ شما مشکل دارد و به طور مثال اگر لباسشویی سامسونگ یا ال جی دارید برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ یا تعمیر ماشین لباسشویی ال جی باید از میکروسوئیچ فابریک آن برند استفاده نمودکه این امر در سامی تکنیک انجام میگردد .


روش باز کردن در روی لباسشویی

ابتدا دو شاخه را از پریز برق جدا کنید و شیلنگ خروجی را از ورودی فاضلاب خارج کنید . پس از بستن شیر آب ، شیلنگ ورودی آب را از ماشین جدا کنید . با یک آچار بوکس شماره 7 یکی از پیچهای نگهدارنده درپوش روی بئنه را نیز باز میکنیم تا در آزاد شود ، با باز شدن دو عدد پیچ نگهدارنده درپوش روی ماشین ، با هردو دست درپوش را به طرف جلو فشار دهید تا به صورت کشویی حرکت کند .با کمی فشار و به صورت هماهنگ از دو طرف ، درپوش به طرف جلو حرکت کرده  و شیارهای روی درپوش از روی خارهای موجود در بدنه ماشین جدا میگردد .، درپوش آزاد شده را به آرامی از روی بدنه بردارید ، در این مرحله احتمال شکستن خارهای روی بدنه زیاد است و باید دقت بیشتری کرد  .


شیارهایی در دوطرف درپوش بالا وجود دارد که باید در هنگام بستن درپوش دقت کنید تا خار روی بدنه به طور دقیق در داخل بریدگی شیار قرار گیرد . سپس درپوش را به طرف عقب ماشین کشیده و آن را درجای خود قرار دهید و پس از آن پیچهای درپوش را ببندید .


با برداشتن درپوش بالای ماشین قسمتهایی از اجزای ماشین شامل تایمر ، خازن پارازیت گیر ، دوعدد شیربرقی تکی ، مربوط به آب گرم و سرد ، جاپودری و وزنه سیمانی با روکش پلاستیکی به خوبی دیده میشوند .


تعویض لاستیک لباسشویی

ابتدا به وسیله دستگیره در ، ضامن آن را آزاد کنید تا در باز شود .


در را به طور کامل باز کرده و سیم فنری محکم کننده لبه لاستیک به بدنه ماشین را از جای خود خارج کنید . به آرامی و از یک سمت ، لبه خارجی متصل به بدنه ماشین را جدا کنید . دقت کنید فشار بیش از اندازه و نادرست ، موجب آسیب رسیدن به لاستیک دور در میشود .


پس از باز شدن لاستیک از لبه روی بدنه ماشین ، آن را داخل دستگاه قرار دهید .


لاستیک از طرف دیگر برروی شیار مخصوص لبه دیگ بسته شده و به وسیله یک سیم فنری و پیچ و مهره بلند به دیگ محکم شده است . برای جدا کردن لاستیک از دیگ ، باید از یک پیچ گوشتی بلند استفاده کرد و پس از باز کردن پیچ ، سیم فنری را آزاد کرد .


پس از باز شدن پیچ ، میتوانید سیم فنری را از از روی لاستیک جدا کنید و آن را بیرون آورید .


سیم فنری و پیچ و مهره آن به خوبی دیده میشود . جنس این سیم فنری ، گالوانیزه است و در مقابل رطوبت و حرارت مقتوم است و زنگ نمی زند .


لاستیک را از لبه دیگ جدا کنید و به آرامی آن را از داخل دیگ بیرون بیاورید و سپس لاستیک را مورد بررسی قرار دهید ، چنانچه پوسیدگی یا زدگی کمی نیز در آن مشاهده شد نسبت به تعویض آن اقدام نمایید .




منبع

سامی تکنیک

https://samitechnic.com/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C

  • محمدرضا شکوهی